Jak namalować linie parkingowe?

150x110

Obecnie w biznesie ważne jest, aby umieć się odpowiednio wyróżnić na tle konkurencji oraz dać się zapamiętać jako profesjonalista w każdym calu. Dotyczy to także utrzymania posesji wokół firmy, której bardzo ważnym elementem jest parking. Dlatego warto także zadbać o jego wygląd, tak by był wizytówką naszej firmy.

Parking to pierwsze miejsce, w którym klienci i goście spotykają się z firmą. To bardzo często na jego podstawie wyrabiają sobie opinię na temat danej marki. Dlatego warto zadbać o to, aby ta opinia była jak najlepsza. Właściwym rozwiązaniem w tym zakresie jest odpowiednio przeprowadzone malowanie linii parkingowych, których jakość i widoczność potwierdzają to, że właścicielowi parkingu zależy na bezpieczeństwu oraz komforcie parkujących.

Zarządzanie przestrzenią

Nie raz można spotkać się z parkingami, które mimo, że są doszczętnie zapełnione bez problemu pomieściłyby jeszcze kilka samochodów. Sytuacja taka powstaje wtedy, gdy brakuje na placu właśnie poprawnie wymalowanych linii. Załóżmy, że dotyczy ona restauracji, która posiada 10 miejsc parkingowych. Jednak przez brak linii na parkingu zmieściło się tylko 7 aut. Oznacza to więc znaczne straty dla właściciela, których mógłby się ustrzec, zlecając wcześniej ich wykonanie, co pozwoli odpowiednio zarządzać przestrzenią parkingową, a przy okazji, jak widać, może zadbać o przychody przedsiębiorstwa. Tym samym kiedy już zdecydujemy się na rozpoczęcie malowania linii parkingowych to pierwszą rzeczą, od której powinnyśmy zacząć jest podjęcie decyzji o tym czy linie wykonujemy we własnym zakresie czy też poprzez firmę wykonawczą. – Wymalowanie można wykonać samemu. Należy jedynie pamiętać o aplikacji zgodnie z przeznaczeniem, według podanej instrukcji oraz zapisów znajdujących się w Karcie Technicznej produktu – sugeruje Kornaś, eksperta marki BETONDUR LINER.

Spełnione wymagania

Malowanie linii parkingowych wymaga spełniania kilku podstawowych warunków. Pierwszy z nich dotyczy pogody, gdyż może ono przebiegać tylko w cieplejsze i słoneczne dni, gdy nawierzchnia jest całkowicie sucha. Drugim warunkiem, który należy spełnić jest stan podłoża. – Powierzchnia podłoża bitumicznego i betonowego powinna być mocna, sucha, czysta, równa, lekko chropowata. Wszelkie zanieczyszczenia takie jak: mleczko cementowe, pyły, zaolejenia, ślady tłuszczu, luźne, niezwiązane lub słabo związane z podłożem fragmenty oraz stare powłoki należy usunąć – zaznacza Kornaś. Czyszczenie podłoża betonowego najlepiej przeprowadzić metodą strumieniowo-ścierną (np. piaskowanie) lub mechanicznie (np. śrutowanie, groszkowanie, frezowanie). Nie można także zapomnieć o pęknięciach i ubytkach, które powinno się wypełnić, przed wymalowaniem oznakowania. Podczas aplikacji na nowym betonie lub zaprawach naprawczych należy przestrzegać minimalnych czasów dojrzewania betonu oraz materiałów naprawczych.

Malowanie czas zacząć

Po odpowiednim przygotowaniu podłoża możemy przejść do etapu ostatecznego, czyli malowania. Najpierw jednak powinno się przygotować materiał zgodnie z sugestiami producenta zawartymi w Karcie Technicznej produktu. Zazwyczaj materiał dostarczany jest gotowy do użycia, wymaga jednak wymieszania przed aplikacją. Mieszanie najlepiej prowadzić za pomocą wolnoobrotowego mieszadła mechanicznego (300÷400 obr./min) przez ok. 3 min, aż do uzyskania jednorodnej konsystencji i barwy. Należy pamiętać o wymieszaniu materiału także przy ściankach i dnie pojemnika. W określonych przypadkach materiał można rozcieńczyć dodatkiem rozcieńczalnika. Jeżeli powierzchnia jest już przygotowana, a materiał odpowiednio wymieszany, produkt nakładamy małymi porcjami, rozprowadzając równomiernie wałkiem lub pędzlem aż do uzyskania jednolitej, ciągłej powłoki o żądanej grubości. Należy przy tym unikać nakładania jednorazowo zbyt grubej warstwy materiału. Tego typu farbami można wykonać następujące wymalowania:

- znakowanie poziome (strzałki, linie);
- oznaczenia miejsc dla inwalidów itp.;
- numerowanie miejsc parkingowych;
- znakowanie ostrzegawcze oraz
- oznakowanie miejsc wyłączonych z ruchu.

Po przeprowadzeniu aplikacji narzędzia trzeba oczyścić przy pomocy rozpuszczalnika, natomiast utwardzone części materiału usunąć mechanicznie. Proces malowania powinno się wykonywać średnio raz na ok. dwa lata przy dużym natężeniu ruchu, przy niskim zaś co trzy. Dzięki temu uzyskujemy pewność, że nasz parking będzie zawsze świecił przykładem i stanowił doskonałą wizytówkę firmy.

Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo na: http://www.betondur.com.